28/4/08

Navegant, navegant, he trobat...

En aquesta pràctica, hem hagut de visitar diferents pàgines web sobre temes d'educació infantil i elegir allò que més ens ha agradat o ens ha cridat l'atenció.
  • La primera que he visitat és la dels premis a materials curriculars del MEC. He estat visitant alguns premis de l'any 2006, però el que més m'ha agradat ha sigut el que s'anomena La Oca (de las tablas de multiplicar). És el clàssic joc que tothom coneix de La Oca, però cada casella té asignat un joc interactiu sobre multiplicacions. M'agrada perquè és una forma divertida d'aprendre les tables de multiplicar i no cal repetir i memoritzar una i altra vegada com vaig haver d'ensenyar-me jo. A més pense que és una forma d'aprendre més significativa per els nens. www.cnice.mec.es/pamc/pamc_2005/2005_oca/


  • La segona pàgina que he visitat ha sigut la que parla sobre la pissarra digital dewey.uab.es/PMARQUES/pizarra.htm . En aquesta trobem un arxiu de vídeo anomenat vídeo (cat) que parla sobre la implantació de la pissarra digital a un col·legi de Catalunya. Doncs jo pense que és un molt bon recurs per al procés d'ensenyança-aprenentatge perquè facilita molt la tasca del professor/a, capta l'atenció de l'alumne, permet fer una classe més dinàmica... però també pense que s'ha de fer un bon ús d'aquest recurs perquè, per exemple, a infantil, el fet que la pissarra s'use d'un en un, pot ser que avorrisca a la resta de la classe que en aqueix moment no l'està utilitzant.
  • La tercera i última pàgina visitada a sigut la biblioteca d'activitats del Clic. Fent una reserca, he trobat una activitat molt interessant clic.xtec.net/db/act_ca.jsp?id=3450 anomenada Sant Jordi's legend. El primer que apareixés la llegenda de Sant Jordi narrada en anglès i a continuació una sèrie d'activitats sobre la comprensió de la llegenda. Hem pareix molt interessant perquè tot es diu en anglès, la qual cosa reforça aquest idioma de cara els nens, però, encara que la recerca ha sigut per a infatil, aquesta activitat és per a segon i tercer cicle de primària perquè té dues vies a les tasques a realitzar.